Γιατί το Μαθηματικό είναι αν όχι η δυσκολότερη, μια από τις δυσκολότερες σχολες.



10/9/2011
Αφορμή γι αυτό το άρθρο αποτέλεσαν :
1)      ότι αρκετοί φοιτητές παρακολουθούν το blog μου
2)      ότι ελάχιστοι μαθητές μου θέλουν να γίνουν μαθηματικοί διαχρονικά

Αρχικά να αναφέρω πως τα παρακάτω έχουν να κάνουν με την εμπειρία μου στο Μαθηματικό Α.Π.Θ. στο οποίο ολοκλήρωσα τόσο τις προπτυχιακές σπουδές μου πατώντας ελάχιστα εώς καθόλου στη σχολή, όσο και τις μεταπτυχιακές σπουδές μου στη διάρκεια των οποίων υπήρξα πιο τυπικός.

Ας το χωρίσουμε λοιπόν σε κατηγορίες.

Φοιτητές :

  • Οι πιο πολλοί φοιτητές δυστυχώς δεν έχουν ως πρώτη επιλογή το Μαθηματικό αλλά καταλήγουν εκεί γιατί δεν πέρασαν στην πρώτη επιλογή τους.Όπως και να το κάνουμε είναι δύσκολο να βγάλεις μια ιδιαίτερη σχολή αν δεν την αγαπάς.Πόσο μάλλον που πολλοί την φοβούνται.
  • Το μεγαλύτερο μέρος των φοιτητών δεν έχει επαφή με τη σχολή, άρα δε γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις.Επίσης δεν γνωρίζει για ύλες προόδους κτλ.Παλιά θέματα κτλ στα χρόνια μας κάναμε πλούσιο ένα βιβλιοπώλη.Με χαρά είδα οτί πλέον τα παιδιά οργανώνονται και υπάρχει και site με παλιά θέματα.
  • Είναι φυσιολογικό πως όταν έχεις να περάσεις 35-45 μαθήματα που θα έχουν μόνο μαθηματικά ( κάθε λογής ) είναι λογικό ότι ο μέσος φοιτητής είτε θα φρικάρει, είτε θα αηδιάσει..

Καθηγητές και οργάνωση Πανεπιστημίου :

  • Στο προπτυχιακό επίπεδο οι καθηγητές που είχα δεν ήταν και ότι καλύτερο. Οι πιο πολλοί ήταν απρόσιτοι και δεν έδειχναν διάθεση συνεργασίας, κατανόησης.Αντίθετα στο μεταπτυχιακό η συνεργασία με όλους σχεδόν ήταν άριστη τόσο στο μαθησιακό όσο και στο ανθρώπινο κομμάτι.
  • Πολλοί εξ αυτών δεν έχουν γνώσεις προσαρμοσμένες με τη σύγχρονη εποχή, ή δεν έχουν επαφή με την πραγματικότητα σε θέματα δυσκολίας αλλά και μετάδοσης γνώσεων.Υπήρξε συγχωρεμένος βοηθός που αμφιβάλλω αν ήξερε την προπαίδεια.
  • Ο κάθε ένας κάνει τα δικά του.Άλλα συγγράματα, άλλη ύλη, άλλοι συμβολισμοί, συνεργασία μηδέν.Δε γίνεται να δίνεις ένα μάθημα με 5 διαφορετικούς καθηγητές και να μην έχει καμία σχέση η μία εξέταση με την άλλη.
  • Στο μαθηματικό υπήρχαν, πέρα από τους 2-3 που υπάρχουν σε κάθε σχολή, καθηγητές που περνάνε ελάχιστο αριθμό φοιτητών.Αλήθεια ποιος είναι ο σύγχρονος Λάκης, Γεωργανόπουλος κτλ παιδιά?
  • Τα περισσότερα συγγράματα είναι άθλια και προπολεμικά.Αντιαισθητικά μπορώ να πω.Στα μισά μαθήματα είχα αγοράσει βιβλία από έξω για να καταλάβω τι παίζει.Καμία σχέση με το Πανεπιστήμιο της Κρήτης.

Αυτοί και άλλοι πολλοί είναι ορισμένοι από τους λόγους που κάνουν δύσκολο να τελειώσει κανείς το Μαθηματικό Τμήμα.
Σαφώς και θα προσθέσετε πολλούς ακόμα που είμαι περίεργος να διαβάσω.
Κάθε σχόλιο ευπρόσδεκτο.

Υ.Γ.    Τονίζω ότι τα παραπάνω είναι προσωπικές απόψεις από την εμπειρία τόσο τη δική μου, όσο και φίλων τόσα χρόνια που ασχολούνται με τη σχολή, τα Μαθηματικά κτλ.

Υ.Γ. 2 Καλή συνέχεια στους φοιτητές σε σχέση με την κατάληψη και τις σπουδές τους. Κι εμείς είχαμε πετύχει την Μπολόνια.Μη μασάτε στο δίλημμα κατάληψη vs πτυχίο. Πτυχίο χωρίς αντίκρυσμα τι να το κάνεις. Από την άλλη μην κάνετε μάγκα κανένα πολιτικό και καμιά παράταξη.

Φώτης Σταυρίδης 

31 σχόλια:

  1. kai an mou epitrepeis na prostheso stin lista sou tin pantelli elleipsi ereynitikis drastiriotitas (px kathigites me 9 dimosieyseis kai 20 anafores ta teleytaia 25 xronia), tous aionious didaktorikous pou ekteloun xrei didaktikou prosopikou, tin adiaforia sto na feroun tous foitites se epafi me ton pragmatiko kosmo (eite erevnitiko eite ekpaideytiko) meso katallilon ptyxiakon ergasion, tis paidagogikes methodous dekaetias 1960 (px kanenas foitits den gnorizei pos na kanei mia parousiasi, na programmatizei se mia glossa, na psaxnei epistimonika sygrammata) kai alla polla einai merikoi apo tous logous gia tous opoious tha eprepe oi foitites na kleisoun tin sxoli dioti dystyxos den xreiazetai o nomos diamantopoulou na ypovathmistoun ta ptyxia sas dioti to exoun idi frontisei oi kathigites sas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. φίλε μου ωραία τα λες, αλλά πόσα πράγματα νομίζεις ότι μια σχολή θα σου μάθει. Κάποια τα ψάχνεις μόνος σου. Τον τρόπο έρευνας τον βρίσκεις μόνος σου καλώς ή κακός. Η σχολή θα σου δώσει ερεθίσματα για να ασχοληθείς περαιτέρω με κάτι άλλο.
      Όσον αφορά για το μαθηματικό θα σου πω ένα πράγμα από την εμπειρία μου. Θα σου κάνω σύγκριση το τμήμα πληροφορικής που τελείωσα με το τμήμα μαθηματικών που τελειώνω. Σημειωτέων ότι την πληροφορική την τελείωσα πριν 15 χρόνια και θα σου μιλήσω με τα τότε δεδομένα της σχολής. Στο τμήμα πληροφορικής το 70% που μαθαίναμε ήταν γνώσεις περασμένης 20ετίας, αλλά μας έδιναν ερεθίσματα για τα καινούρια. Δεν είχαμε και εμεις καθηγητές να μας κατευθύνουν κλπ κλπ κλπ. Άρα η γνώση που παίρναμε ήταν πρακτικά όχι άχρηστη, αλλά παρωχημένη και μόνο το 30% ήταν ας πούμε εφαρμόσιμο στην πράξη. Στο μαθηματικό διαπίστωσα ότι η αναλογία είναι αντίστροφη. 30% - 70%. Αρκετά πράγματα έχουν μια αρκετά μεγάλη δόση ρεαλιστικότιτας. Όπως για παράδειγμα τα μαθήματα στατιστικής, πιθανότητες, κρυπτογραφία, στοχαστικές, μετεωρολογία, αστρονομία κλπ τα οποία έχουν εφαρμογή στην πράξη. Δεν διαφωνώ όμως ότι είναι δύσκολη σχολή και ότι θέλει να εντρυφήσει σε πολύ βάθος. Το μεγαλύτερο πρόβλημα πιστεύω είναι, ότι για άτομα που εργάζονται είναι δύσκολο να παρακολουθήσουν ένα τέτοιο τμήμα και οποιοδήποτε άλλο φυσικά.

      Διαγραφή
  2. Αν ψάξουμε θα βρούμε ακόμα πολλούς λόγους. Αλλά ποιος θα νιαστεί; Συμφωνώ ότι το κύριο πρόβλημα είναι η αδιαφορία των καθηγητών...όχι τόσο στο εκπαιδευτικό κομμάτι (γιατί αγχώνονται να βγάλουν την ύλη) όσο στο επικοινωνιακό και το ανθρώπινο!!!
    Προσωπικά, ήταν πρώτη μου επιλογή το μαθηματικό. Λίγο πριν το μηχανογραφικό προσπαθούσαν να με πείσουν να πάω παιδαγωγικά. Μόνο στην ιδέα ότι θα αφήσω τα Μαθηματικά, το απέρριπτα! Κι έφτασα 3 έτος (που ακόμα δεν έχει αρχίσει) και ψάχνω να βρω που πάνε τα βελάκια και τα αστεράκια των καθηγητών, καθώς οργανωμένη παρουσίαση στον πίνακα έχουν ελάχιστοι, ή προσπαθώ να ακούσω τι λένε...και δεν μπορώ είτε γιατί οι μπροστινές μου συζητάνε για το τι βρακί είναι στη μόδα είτε οι πίσω μου για κανένα αυτοκίνητο είτε γιατί απλά δεν ακούγεται η φωνή του καθηγητή!
    Τα ελάχιστα μαθήματα που έχω περάσει είναι γιατί στα 3 από αυτά η καθηγήτρια ήταν θεσπέσια, είχε δουλέψει έξω και ήξερε τι και πως να σου πει. Στα υπόλοιπα ή με βοήθησε κάποιος που το είχε περάσει...είτε έπεσαν θέματα από αυτά που είχα καταλάβει!!!
    Εγώ δεν φανταζόμουν αυτό πάντως, να αναζητώ ένα 5 να περάσω ή να παρακαλάω να πέσουν αυτά που κατάλαβα!!! Ήθελα μετά από κάθε παράδοση να έχω καταλάβει τον κύριο άξονα και με διάβασμα να έμπαινα στις λεπτομέρειες... Τώρα με το διάβασμα προσπαθώ να καταλάβω το τι πραγματεύεται το μάθημα!!! Αυτά! Μπορώ να γράφω ώρες... αλλά ποιος θα τα δει! (Τα έγραψα και στην αξιολόγηση την όποια έκαναν τα Χριστούγεννα...αλλά διαφορά δεν είδα).
    Μακάρι να μην καταφέρουν να με κάνουν να αηδιάσω γι' αυτό που τόσο πολύ αγαπάω! -Αν δεν έχουν αρχίσει ήδη να το κάνουν...ή να το κάνω μόνη μου-!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό με τα θέματα ήθελα να το βάλω κι εγώ και σ' ευχαριστώ που το έθιξες...
    Πραγματικά υπάρχουν καθηγητές που βάζουν μια άσκηση και αμφιβάλλω αν ξέρουν να λύνουν άλλες...Βρίσκουν μία κάπου και πάει κάπως έτσι το θέμα...Ιδιαίτερα σε Διαφορικό Λογισμό - Λογισμό 1 , Ολοκληρωτικό Λογισμό Πολλών Μεταβλητών - Λογισμό 4. Όντως το να περιμένεις να σου κάτσουν θέματα είναι τραγικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βέβαια υπάρχουν και οι καθηγητές, οι οποίοι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να αντιληφθούν την δυσκολία των θεμάτων του(βλ. Τζουβάρας, μαθηματική λογική - θεωρία συνόλων) και σε τρελαίνουν στα θέματα τους.

    Προς επίλυση των αποριών σου, η συνέχεια του ηρωικού Λάκκη ήταν ο ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΗΡΩΙΚΟΣ μαθητής του Τζιτζής!

    Ακόμα θυμάμαι στις αλγεβρικές δομές διάβαζα σαν μανιακή, μου έβαλε 8 και δεν πέρασε κανέναν άλλον!

    Ευτυχώς φέτος βγήκε στην σύνταξη ο κομπλεξικός και τα καημένα μικρά παιδιά δεν θα τον προλάβουν!

    Τώρα ως προς την ανάρτηση σου, εγώ θα διαφωνίσω ότι το μαθηματικό (στο ΑΠΘ είμαι κι εγώ) είναι δύσκολη σχολή. Δύσκολη την κάνουν οι κομπλεξικοί καθηγητές και η πλήρης αποδιοργάνωση ως προς τα πάντα.
    Αλλά νομίζω πως αν κάποιος δεν δώσει σημασία και ακολουθήσει τον δικό του ρυθμό (εγώ πχ δεν παρακολουθώ) θα τα πάει μία χαρά!!

    Κρίμα να έχω φτάσει στο 5ο έτος(όταν μπω :P) και να λέω ότι η καλύτερη μέθοδος είναι η μη παρακολούθηση!

    ΥΓ) Μου άρεσε πολύ η προσέγγιση σου για τις καταλήψεις και τα πτυχία. Είναι κρίμα να μην την αντιλαμβάνονται 20 χρονών άνθρωποι.

    Καλή μας μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν πήρες 8 στο Τζιτζή μάλλον δε σε αφορά το θέμα...
    Ούτε αυτός δεν έγραφε 8 στα θέματα του στη Θεωρία Αριθμών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. χαχαχαχα, να ξανατονίσω ότι για αυτό το 8άρι είχα πεθάνει στο διάβασμα και υπό άλλες συνθήκες θα του είχα κάνει το κεφάλι κομπολόι!!!

    Τουλάχιστον πολλοί από αυτούς που έχουμε τώρα διαλέγουν έναν απ' τις εξής επιλογές :
    Α) Γ**άνε στα θέματα, αλλά βοηθούν στην βαθμολογία - πχ Μπετσάκος-
    Β) Βάζουν χαζοθεματάκια, αλλά σου κόβουν ακόμα και τις λάθος τελείες στην βαθμολογία - πχ Γάσπαρης-

    Πάντως απ' την καταραμένη γενιά του Λάκκη, μόνο ο Τζουβάρας έμεινε να μας οδηγεί στην παράνοια!

    Καλό μας βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φώτη,
    καταρχάς συγχαρητήρια για το blog σου. Διαβάζοντας τα παραπάνω βρήκα αρκετά σημεία στα οποία είμαι σύμφωνη. Βρήκα όμως ένα βασικό το οποίο (απευθύνομαι για αυτό και στον-ην Ginger) ένιωσα να θίγομαι λιγάκι.
    Μιλάτε για μη παρακολούθηση των παραδόσεων.."Κρίμα να έχω φτάσει στο 5ο έτος(όταν μπω :P) και να λέω ότι η καλύτερη μέθοδος είναι η μη παρακολούθηση!". Νιώθω με αυτές τις φράσεις ότι μας καταστάτε λιγάκι ..."κορόϊδα" εμάς που παρακολούθουμε. Οκ, και εγώ δεν τρελαίνομουν όταν έπρεπε να εκτελέσω καθήκοντα σθενογράφου όταν παρακολουθούσα τον Κυβεντίδη, να βγάλω άκρη από τις σημειώσεις του κατά τα άλλα αξιαγάπητου κ.Δασκαλογιάννη και άλλων πολλών (ας μη θίξω καταστάσεις και πρόσωπα) αλλά το έκανα. Γιατί έπρεπε να κρατήσω σημειώσεις τις οποίες στη συνέχεια εγώ και οι απόντες από το μάθημα φίλοι μου θα διάβαζαν. Οπότε όπως καταλαβαίνετε, το να δίνουμε συμβουλές για μη παρακολούθηση....ε δεν είναι και ότι πιο κολακευτικό!
    Κι αν εσύ Φώτη μου απαντήσεις λέγοντας ότι έπαιρνες άλλα βιβλία, από άλλα πανεπιστήμια, όπως προαναφέρεις για να καταλάβεις μαθήματα
    να σου τονίσω πως ανήκεις στην μειονότητα. Ξέρεις πολύ καλά ότι το 25%, άντε το 30% παρακολουθούν τα μαθήματα.Το υπόλοιπο 75%-70% βασίζεται στις σημειώσεις της προαναφερθείσας μειονότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν γνωρίζω να σου πω....
    Εγώ για άλλους λόγους δεν παρακολουθούσα και φυσικά ΔΕΝ κατέκρινα πουθενά όσους παρακολουθούν, κάθε άλλο...
    Κυβεντίδης???? ΔΕΝ ΤΟΝ ΣΥΜΠΑΘΟΥΣΑ!!!!!!!!!!!
    ( Κάπου εδώ ο φίλος μου ο Μάρκος θα διαφωνήσει )

    Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια πάντως :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Kyventidis, Antoniou oi monoi pou tote prospathousan na voithisoun ton kosmo oxi mono na perasei alla na parei kai vathmo me proodous kai ergasies (den gnorizo pos exoun exelixthei simera vevaia).

    Oso gia tis parakolouthiseis eimai kai ego enas apo aytous pou poly syntoma stamatisa na pigaino stis parakolouthiseis kai vasizomoun se palaia themata pou evriska sti melenikou kai se synomilies me allous foitites pou episis den parakolouthousan (opos o fotis). ta mona mathimata pou pigaina itan orismena mathimata epilogis pou me endieferan kai osa mathimata eixan ergasies kai proodous etsi oste na kratietai to endiaferon zontano.

    astromalakas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ε εντάξει σίγουρα Φώτη εσυ ξέρεις τους λόγους για τους οποίους δεν παρακολουθούσες, και είναι δικό σου θέμα! Μίλησα γενικά, έκανα μια παρατήρηση!

    Όσο για τον Κυβεντίδη.. Εντάξει η αλήθεια είναι ότι ήταν "λιγάκι" είρωνας. Μπροστά όμως στην έπαρση και την αλαζονεία της Κωνσ/λάκη, προτιμούσα αδιαμφισβήτητα τον Κυβεντίδη..

    Φίλε αστρο@@@@@, μάλλον έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τοτε που έχεις αποφοιτήσει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. i alitheia einai oti perasan 8+

    astromalakas

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γεια σας! Είδα τη συζήτηση αυτή τυχαία , έχουν περάσει κάτι μήνες απ' ότι βλέπω από τότε που έγινε απλά ήθελα να απαντήσω σε περίπτωση που κάποιος το δει....Έχω ακούσει τα ίδια και χειρότερα σχόλια για το μαθηματικό στην Αθήνα!
    Ευτυχώς το πτυχίο μου το πήρα από την επαρχία Μαθηματικό Σάμου! Απλά θέλω να σας αναφέρω πως αυτά "δεν υπάρχουν" στα μέρη μας! Εκτός από 2-3 καθηγητές πολύ κομπλεξικούς όλα τα υπόλοιπα πάνε ρολόι. Το τμήμα είναι εντελώς εκσυγχρονισμένο, τα πάντα γίνονται μέσω Internet (από παλιά πριν το 2003), οι δηλώσεις , ανακοινώσεις για ακύρωση μαθημάτων , προόδους κ.τ.λ. Ακόμα και βεβαιώσεις αν θες κάνεις αίτηση μέσω Internet και στις στέλνουν ταχυδρομικά σπίτι σου ή πας από εκεί την επόμενη μέρα κ τις παίρνεις(ακόμα κ πτυχιούχος μετά από χρόνια κάνεις την αίτηση κ σε λίγες μέρες είναι σπίτι σου, τώρα αν αλλάξει το προσωπικό στη γραμματεία κάποτε δε ξέρω αν θα αλλάξει κ αυτό). Για τους καθηγητές τι να πω οι περισσότεροι είναι πολύ καλοί , μπορείς να τους βρεις εύκολα να μιλήσεις μαζί τους για το οτιδήποτε...αν παρακολουθείς σε ξέρουν κιόλας με το μικρό σου (χαχαχα δεν υπάρχουν αμφιθέατρα , τάξεις με λίγους φοιτητές) , κάνουν έρευνα αρκετή και έχουν όρεξη για δουλειά (είναι κ πιο νέοι). Ένας καθηγητής μας (βέβαια έχω τελειώσει τώρα απο το 2008) κάνει έρευνα στο Latex (φτιάχνει ή βελτιώνει γραμματοσειρές και έχει φτιάξει τη γρα/ρα kerkis που χρεισημοποιείται ευρέως σε πολλά βιβλία). Τα βιβλία μας είναι τα πιο πολλά τέλεια κ όχι σημειώσεις καθηγητών (καλά πλέον επιλέγεις βιβλία έτσι κ αλλιώς) . Όσο για το μεταπτυχιακό πλήρες συννενόηση με όλους τους διδάσκοντες , ακόμα κ για αλλαγές ώρας υπήρχε κατανόηση και πάνω από όλα είναι άνθρωποι! Τι να πω μακάρι να είχατε περάσει εκεί να είχατε μείνει πιο ευχαριστημένοι γιατί εμένα παρ'οτι δεν ήταν η πρώτη μου επιλογή το μαθηματικό μέσα από αυτό το τμήμα τα αγάπησα τα μαθηματικά κάτι που δε ξέρω αν θα γινόταν αν ήμουν αλλού! Το μόνο κακό με τη Σάμο είναι το μέρος που είναι μακριά και αρκετά δύσκολα και πολλοί δε τη παλεύουν! Ωραίο θέμα anyway!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Για τους καθηγητές τι να πω οι περισσότεροι είναι πολύ καλοί "
    Bitch please....
    Τι να πρωτοσχολιάσω...Ο καρακλοκένταυρος Πόντιος με την φωτογραφική μνήμη που 6 χρόνια που ήμουν στο νησί δεν είχε τύχει να απαντήσει έστω και σε έναν φοιτητή κάτι σχετικό με αυτό που ρώτησε,έκανε την παράδοση σαν ρομπότ και σε έκανε να μισήσεις τα μαθηματικά ακόμα και αν ήσουν ο Euler;Η Τσολό-ντίβα με τους ευνοημένους μαθητές των ιδιαίτερων μαθημάτων και το υπερεγώχιλίων καρδιναλίων;Ο Μεταφτσής που σε μια φίλη μου παρεδέχτηκε μπροστά της ότι είχε 2 ασκήσεις σωστές που δεν τις της έπιασε γιατί "Τι να σου βάλω μηδέν μωρέ,τι να σου βάλω 3.5,το ίδιο είναι!" (δική του ατάκα αυτολεξεί),ο Αμερικάνο (έτερος Πόντιος) που ζει σε δικό του κόσμο και περιμένεις από στιγμή σε στιγμή να τον πάρει το διαστημόπλοιο του πίσω στο άλφα του κενταύρου γιατί αν κάνεις το λέθος να πας έστω και σε μια παραδοσή του θα ξεχάσεις και αυτά που ξέρεις από μαθηματικά με τον εντελώς ακατάλληλο και ανεπαρκή τρόπο που κάνει παράδοση;(μου αρέσει που τον έχουν βάλει και στο μεταπτυχιακό,απορώ ποιός θα πλήρωνε να τον ακούσει,εδώ ξέρω φοιτητές που θα πλήρωναν προκειμένουν να μην ξαναπαρακολουθήσουν μάθημα του ποτέ).Ο κοντός και ο Χατζη-βλαμμένος που έχουν μπερδευτεί και νομίζουν ότι είναι στο τμήμα πληροφορικής ο ένας και στο φυσικό ο άλλος αντίστοιχα;Που έδινε ο πρώτος φοιτητής του μαθηματικού 100 φορές την φυσική αναβαθμολόγηση γιατί του χάλαγε το 9αρι βαθμό πτυχίου και έπαιρνε 5;Τον Λύμπερόμουρλο με άριστα το 6 στα μαθηματά του;
    Οι μόνοι από εκεί μέσα που δεν έχουν ψυχολογικά αι είναι νορμάλ άτομα είναι Δημητράκος,Στεφανόπουλος,Παπαλεξίου,Ανούσης,Καραχάλιος (πρίν αναλάβει προεδρία) άντε και Νάστου.Οι υπόλοιποι είναι πολύ καλοί (για σουίτα στο Δαφνί).Γελάει ο κόσμος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπέρα σε όλους...είδα το σάιτ αυτο μόλις σημερα διάβασα ολα τα σχολια και ομολογώ πως ειναι εξαιρετικά ενδιαφέρον..Φώτη συγχαρητήρια...πέρασα πέρυσι στο μαθηματικο αθηνας αλλα έχασα το πρώτο έτος λόγω κάποιων προβλημάτων που είχα...η σχολη δεν ηταν πρώτη επιλογή και ομολογω πως με τα μαθηματικα ήμουν στο Λύκειο καλός αλλα όχι τρελός μαζι τους εχω ακούσει διάφορα για την δυσκολία της σχολης και ομολογω πως ειμαι λίγο φοβισμένος καθώς εχω μπροστά μου μόνο 5χρονια για να την τελειώσω και φοβαμαι μήπως δεν τα καταφέρω...αν ξέρει κάποιος κατι για το τμημα για την δυσκολία του να το βγάλεις αλλα και για το αν σε διαγράφουν απο τη σχολη μόλις τελειώσουν τα 5 αυτα χρόνια ευπρόσδεκτη...ευχαριστω πολυ εκ των προτέρων!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλπαζίδου Τζουβάρας Μαντούβαλος( ο οποίος εξακολουθεί να γράφει με περισπομένες και οξείες)
    το χειρότερο τρίο καθηγητών του Μαθηματικού ΑΠΘ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τι μου θύμισες αγόρι μου...Μπήκα στο Μαθηματικό ΑΠΘ το 1970 και τέλειωσα (λόγω άλγεβρας Λάκκη) το 1976-με έτη και όχι εξάμηνα...πάντως συμφοιτητής έδωσε την θεωρία αριθμών του Λάκκη 18 φορές...τα μαθηματικά τα ερωτεύτηκα όταν άρχισα να τα διδάσκω και προσπαθούσα να τα κάνω ευχάριστα και κατανοητά στα παιδιά....έχω ακούσει από μαθητή ότι είμαι πολύ καλή -με την έννοια του καλός άνθρωπος -για μαθηματικός...επίσης η κορυφαία ικανοποίηση που ένοιωσα ως καθηγήτρια ήταν όταν δίνοντας το πρόγραμμα πετάχτηκε ένα κοριτσάκι-Α' Γ/σιου-λέγοντα,αυθόρμητα :Τι καλά ,πρώτη ώρα έχουμε μαθηματικά....και η συγκεκριμένη μαθήτρια ήταν από εκείνες που τους βάζεις χαριστικά το 10

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ποια η αποψη σας για τν λακη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. εγω σαλονικιος ειμαι,αλλα πρωτη επιλογη φυσικο στην κρητη εβαλα

    γενικα πρεπει να αλλαξει ο νομος διορισμου καθηγητων ΑΕΙ στις σχολες και να υπαρχει ελεγχος σε αυτους,αλλα και εντατικοποιηση τωνσπουδων για φοιτητες
    τελος να κοπουν οι μισες σχολες και τα λεφτα της εκπαιδευσης ετσι να πιανουν τοπο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η ιδέα να έχει περάσει ο πανεπιστημιακός από τη δευτεροβάθμια πως σας φαίνεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς και με βρίσκει σύμφωνο...εγώ πιστεύω πως ένας εκπαιδευτικός πρέπει να περνά από ΟΛΕΣ τις ΒΑΘΜΙΔΕΣ και ΤΑΞΕΙΣ που είναι ΙΚΑΝΟΣ να διδάξει.

      Διαγραφή
  20. Τι άλλο θα ακούσουμε!! Τυχαία έπεσα στο blog..
    Σε κάποια συμφωνώ αλλά στα περισσότερα οτι να ναι..λέει ο άλλος δεν έχει πτυχιακή κ δεν σε φέρνουν σε επαφη με το κοσμο...αν εξαιρέσει κάποιους φοιτητές που είναι καλοί οι υπόλοιποι είναι κουκουρουκου απά κάνουν 7 χρόνια να πάρουν πτυχίο λογο δυσκολίας της σχολής και καλά!!
    Κ αυτοί που τελειώνουν απλα λίγοι μυαλά οι άλλοι μηδέν έχω δει ατομα με σχετικα καλούς βαθμούς κ αν τους ρωταγες ενα βήμα παρακατω απο αυτά που διάβασαν δεν μπορούσαν να το σκεφτούν...επίσης τι να σου κάνουν κ οι καθηγητές αφού βλέπουν τα χάλια των φοιτητών κ του συστηματος αν δεν διωχνεις ατομα απο τη σχολή...για μένα στα 5 χρόνια έπρεπε να φεύγουν να δεις πόσοι θα έμεναν μέσα..το 30% μονο...εδώ έβαζαν καμια φορά θέμα διαφορετικό απο αυτα που έβαζαν που τα έβρισκαν όλοι λυμμενα κ τα μάθαιναν απέξω κ εκραζαν όλοι τους καθηγητές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γειά χαρά!

    Έχω διαβάσει πολλές φορές αυτό το άρθρο αλλά αυτή τη φορά πήρα το θάρρος να γράψω κιόλας! Είμαι μαθητής Β' Λυκείου, θετικής κατεύθυνσης. Ήμουν πάντα καλός στα μαθηματικά απλά μου ήταν αδιάφορο μάθημα..μέχρι την πρώτη λυκείου! Ο καθηγητής μου με έκανε να τα αγαπήσω τόσο πολύ σε σημείο που να θέλω να τα σπουδάσω κιόλας. Μ'αρέσει γενικά να ασχολούμαι με αυτά και μου αρέσει και η ιδέα να τα διδάσκω. Ωστόσο, έχω διαβάσει διάφορα...ότι πολλοί προσπαθούν και δεν μπορούν να τελειώσουν, ότι είναι τρομερά δύσκολο, ότι θέλει τρελό διάβασμα με αποτέλεσμα να τρομάξω λίγο και να έχω συνεχώς αμφιβολίες για το αν μπορώ να τα καταφέρω..Είμαι γενικά άνθρωπος που δεν πιστεύει στις δυνατότητές του αν και οι καθηγητές μου λένε ότι υπάρχουν. Πολλοί μου λένε για ημμυ και αλλα πολυτεχνικα τμηματα...αλλά εγώ θέλω μαθηματικά μαθηματικά...όχι πως να εφαρμόζω τα μαθηματικά σε κάτι άλλο. Θέλω λίγο να μου δώσεις τα φώτα σου, τη γνώμη σου..πόση προσπάθεια κατέβαλες; Ήταν αυτό που ήθελες; Τι με συμβουλεύεις; Σίγουρα δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να μπεις..το θέμα είναι να βγεις!!

    Υ.Γ. Και γω για Θεσσαλονίκη στοχεύω. Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα,
      άργησα λίγο να σου απαντήσω, με συγχωρείς.
      Αν έχεις αρχίσει να αγαπάς τα μαθηματικά, δε βρίσκω ούτε ένα λόγο να μην πας στο Μαθηματικό.
      Ναι, είναι κάπως δύσκολη σχολή, αλλά αξίζει, τόσο σε επίπεδο γνώσεων, όσο και σε επίπεδο μεταπτυχιακών, διδακτορικών και άλλων δρόμων που μπορείς να ακολουθήσεις.
      Αν τα αγαπάς, σίγουρα όχι απλά θα βγεις, αλλά θα παραβγείς κιόλας (γιατί αυτό σε απασχολεί).
      Εξάλλου ποιος είπε ότι οι Πολυτεχνικές σχολές (εκτός από Αρχιτεκτονική που για μένα είναι άλλη φάση) ή το Φυσικό είναι ευκολότερες σχολές?

      Αν θες τη γνώμη μου...ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕ ΤΑ 1000!!

      Φιλικά,
      Φώτης

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πάρα πολύ!!! Επειδή το άρθρο είναι αρκετά παλιό δεν είχα πολλές ελπίδες για απάντηση, παρ'όλα αυτά έλεγχα ανα λίγες ημέρες και να που απάντησες!

      Η αλήθεια είναι ότι αυτό είναι που με απασχολεί, ναι! Μήπως δεν είμαι αρκετά καλός γι'αυτό το τμήμα. Το ξέρω ότι δεν πρέπει να σκέφτομαι έτσι αλλά να καμια φορά συναντάω και γω δυσκολίες παρ'όλο που τα πάω πάρα πολύ καλά και λέω «μήπως δεν είμαι για εκεί;»

      Το μήνυμά σου με ενθάρρυνε κάπως αν και ήδη έκλεινα προς το μαθηματικό, μιας και είναι η μοναδική σχολή που με ενδιαφέρει πραγματικά από το 2ο πεδίο (ίσως λίγο και το χημικό αλλά δεν τα βάζω καν σε σύγκριση). Το μαθηματικό γενικά μου φαίνεται κάπως παρεξηγημένη σχολή (εξ'ού και η χαμηλή ζήτηση)...παρ'όλα αυτά εγώ θέλω να μπω..απλά να με φοβίζει αυτό μόνο.

      Διαγραφή
    3. Και εγω σε μια παρόμοια κατασταση ειμαι. 3η Λυκείου φέτος, δινω πανελλήνιες και το μονο που σκέφτομαι ειναι οτι θελω πολύ να σπουδάσω μαθηματικά. Οταν σκέφτομαι τον εαυτό μου στο μέλλον δε μπορώ να βρω κάποιο αλλο επάγγελμα που θα μου αρεσε περισσότερο θα μου ταίριαζε. Ωστόσο σήμερα ο φυσικος μου που ακουσε οτι σκέφτομαι το μαθηματικο μου ειπε "ωχχ καλυτερα να μη περάσεις εκεί. Ξερω μαθητες που τα παρατανε απο τη δυσκολία της σχολης". Πολλές φορες νιωθω οτι δεν πιστευουν τοσο σε μενα,ισως πιστευουν οτι δεν εχω της δυνατότητες για αυτη τη σχολη. Γενικά ειναι σκεψεις που περνάνε και απο το δικό μου μυαλό και με ανησυχούν πολύ.

      Διαγραφή
  22. Καλησπέρα Φώτη,
    η δικιά μου ιστορία με τα μαθηματικά είναι λίγο διαφορετική και θα ήθελα την γνώμη σου.
    Λοιπόν.....είμαι μεγάλος ηλικιακά για φοιτητής (άνω των 40) και ενώ όταν ήμουν μαθητής Λυκείου τα μαθηματικα ήταν η Αχιλλειος πτέρνα μου τώρα ,πριν λίγους μήνες και ενω βοηθούσα τον μεγάλο μου γιό στα μαθηματικά του δημοτικού ξαφνικά ένιωσα μια έλξη για αυτά....έτσι άρχισα να διαβάζω και τώρα βρίσκομαι στην ύλη της β΄ Λυκείου....άρχισα να σκέφτομαι και αφού τελειώσω την υλη της γ΄ Λυκείου να δωσω κατατακτήριες για το μαθηματικο ΑΠΘ μιας και η περιοχη που διαμενω βρισκεται σχετικά κοντα με την Θεσ/νικη......το πρόβλημα μου είναι το εξής: α)μήπως επειδη βρίσκομαι ακομα στην υλη της β λυκειου μου φένονται τα μαθηματικα ακόμα βάτα και μετα αρχίζουν τα δύσκολα ? β) επειδη ειμαι εργαζομενος και δεν μένω Θεσ/νικη σκεφτομουν να αγοράσω τα βιβλια και να δινω μόνο εξετάσεις( να πάω στο πανεπιστημιο ελάχιστες φορές τον χρόνο)είναι εφικτό ή θα φάω τα μουτρα μου και τζάμπα ο κόπος? σε παρακαλώ κάνε μια εκτίμιση και πεσμου την γνώμη σου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...