Κριτική στα θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας 2013


Αρχικά θα συμφωνήσω με την άποψη της καλής συναδέλφου Κατερίνας Καλφοπούλου ότι δεν πρόκειται για εξετάσεις αλλά για διαγωνισμό κατάταξης υποψηφίων.
Συμβαδίζει εντελώς με την άποψή μου ότι δεν σε νοιάζει τι θα γράψεις, αλλά τι θα γράψεις σε σχέση με τους υπόλοιπους.

Είναι προφανές ότι σιγά σιγά πάνε με τα θέματα να "κόψουν" τη θεωρητική από την επιλογή Μαθηματικών+Οικονομίας για το 5ο πεδίο...Είναι απαραίτητα αυτό κακό? Η άποψή μου είναι πως όχι.
Ως τεταρτοετής φοιτητής ακόμα το 2001 (είχα δώσει την προτελευταιά χρονιά των δεσμών) είχα πετύχει κοπέλα που είχε μπει στο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ από ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ.Αν είναι δυνατόν. Από τότε ακόμα  είχα φίλους μικρότερους σε ηλικία από εμένα που μπήκαν στο οικονομικό μη γνωρίζοντας καν ολοκληρώματα (λόγω θεωρητικής)...Για να περάσουν τα μαθηματικά στη σχολή οι πιο πολλοί "έφτυσαν αίμα" ή έκλεψαν (ω ναι μη γελιόμαστε, όλοι ΣΧΕΔΟΝ κάτι κάναμε ως φοιτητές) ή έστω πλήρωσαν για μαθήματα εκτός πανεπιστημίου φυσικά. Την κατάσταση αυτή φυσικά και την συνάντησα και σε μαθητές μου.

Είναι γνωστό ότι μου αρέσουν τα δύσκολα και τα συνδυαστικά θέματα και αυτός είναι ο λόγος που διαφωνώ συχνά με τους νεότερους μαθητές μου στο σχολείο γιατί τους βάζω δύσκολα. Δυστυχώς ή ευτυχώς έτσι είναι τα μαθηματικά...Εγώ δεν τα λέω δύσκολα αλλά απαιτητικά.θεωρώ όμως ότι καλύτερο είναι να μπαίνουν στο κλίμα από νωρίς παρά να πάρουν την κρυάδα στα 18.
Το ζήτημα για τα απαράδεκτα σχολικά βιβλία θα το θίξω κάποια άλλη στιγμή.

Ας πάμε όμως στα θέματα...
Μήπως ήταν πολλά? Ήταν...
Μήπως ήταν πολύ συνδυαστικά? Ήταν...
Είχαν διαβάθμιση? Δεν θα το έλεγα...
Έγινα σωστά η κλιμάκωση των βαθμών? Δε νομίζω...Πιστεύω πως θα υπάρχουν κενά σε κλίμακες βαθμών...Θα έχει άριστα γραπτά, μέτρια γραπτά και άσχημα γραπτά. Δεν θα υπάρχουν κατά τη γνώμη μου πολλά ενδιάμεσα σε αυτές τις κλίμακες γραπτά (πχ πολύ καλά γραπτά).

Ας τα δούμε ένα ένα...(link με τα θέματα εδώ)

Θέμα Α. 
Θεωρία δεν πιστεύω πως έχει κάτι να αναλύσουμε.

Θέμα Β. 
Θύμισε κάπως τα θέματα 2011.Η πρώτη κρυάδα για τους μέτριους μαθητές.Τους έκοψε τα φτερά.Το P(ω4)=0 πιστεύω πως όλο και κάποιους μπέρδεψε.

Θέμα Γ. 
Υπάρχει ακόμα κόσμος που θεωρεί ότι "Μπήκε αυτό το θέμα στον ΟΕΦΕ, άρα <κάηκε>"?
Όχι ότι ήταν πρωτότυπο μιας και το είχαμε δει και το 2010 αλλά είχαν μια κοινή έμπνευση με τη Στατιστική του ΟΕΦΕ(βλέπε ΟΕΦΕ 2013 θέμα Β).

Θέμα Δ.
Χάθηκε ο κόσμος να ζητήσετε την εφαπτομέννη στο Δ1, ώστε να συνεχίσει παρακάτω κάποιος που δεν τα κατάφερε στο Δ2?
Δ2 Πολύ γράψιμο όμως ρε αδερφέ...πολύ γράψιμο.
Δ3 Πολύ νορμάλ...έχουμε λύσει πολλά τέτοια...στην ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ!
Δ4 πλέον όταν το έλυσα και αυτό ήθελα ένα deponάκι...πολύ γράψιμο και πολύ δείκτης πάνω,κάτω,πλάγια...άσε που εξαντλήσαμε όλες τις μεταβλητές.


Στον επίλογο θα πω ότι τα θέματα ήταν κουραστικά κατά τη γνώμη μου...συνδύασαν τα πάντα...αλλά εμένα προσωπικά δε μου άρεσαν και τόσο γιατί είχε (και ας καταντήσω βαρετός) πολύ γράψιμο. Πολύ όμως. Δεν έχω καταλήξει ακόμα επίσης αν το Β ήταν ευκολότερο από το Γ ως προς τη διαβάθμιση. Πάντως για ένα είμαι σίγουρος...δύσκολα κάποιος από τη θεωρητική θα επιλέξει του χρόνου Μαθηματικά Γενικής (σιγά το πράγμα που μάντεψα...όλοι οι συνάδελφοι το κάνατε)


Φιλικά,
Φώτης Σταυρίδης

1 σχόλιο:

  1. Ναι είναι κακό να μη μπορεί να επιλέγει κάποιος από θεωρητική τα μαθηματικά γιατί περιορίζεται αποκλειστικά σε ένα πεδίο με ελάχιστες καλές σχολές(Νομική, Ψυχολογία), εαν δε θέλει να γίνει δάσκαλος ή καθηγητής. Συν του ότι αυτές οι σχολές δεν είναι και οι πλέον χαμηλόβαθμες

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...