Σχολείο που πληρώνει τους καλούς μαθητές!!!


Θα μπορούσατε ποτέ να φανταστείτε ότι η επιπλέον μελέτη των μαθητών και οι καλοί βαθμοί στις εξετάσεις θα τους έκαναν… πλούσιους; Αν όχι, σας δίνουμε λίγο χρόνο για να το ξανασκεφτείτε! Ένα …σχολείο στη Βιρτζίνια προσφέρει οικονομικά κίνητρα στους μαθητές του προκειμένου να πάρουν καλούς βαθμούς στις εξετάσεις. Μάλιστα, καλά διαβάσατε! Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται είναι η πάσα αλήθεια! Τα πρώτα σχολεία που υιοθέτησαν αυτήν τη νέα τεχνική με σκοπό να επιστρέψουν τα παιδιά στα βιβλία τους είναι τα Salem και Green Run High Schools στη Βιρτζίνια των ΗΠΑ.
Οι διευθυντές και οι καθηγητές σκέφτηκαν πως ένα μόνο «χτύπημα στην πλάτη» των μαθητών τους δεν είναι αρκετό για να τους παρακινήσει να διαβάζουν περισσότερο και να παίρνουν καλύτερους βαθμούς στις εξετάσεις, οι οποίοι -ας σημειωθεί- είχαν πάρει εδώ και καιρό την… κατιούσα.  Ένας μαθητής μπορεί να κερδίσει μέχρι 100 δολάρια για κάθε επιτυχία που έχει, ενώ μέρος του βραβείου «ξαναγυρίζει» στο σχολείο, με σκοπό να συγκεντρωθεί ένα ποσό που θα καλύπτει τις ανάγκες των μαθητών και των καθηγητών σε γραφική ύλη.

perierga.gr - Απίστευτο! Σ' αυτό το σχολείο οι καλοί βαθμοί... πληρώνονται!
»Στην ουσία πρόκειται για επιβράβευση των καλών μαθητών αλλά είναι και ένα σημαντικό κίνητρο για να μελετούν περισσότερο τα παιδιά και να βάζουν υψηλότερους στόχους», λέει η καθηγήτρια Χημείας στο Salem High School κ. Patty Cook. Μένει να αποδειχτεί, βέβαια, ποιες θα είναι οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις του… οικονομικού πειράματος και κατά πόσο η μελέτη «επί πληρωμή» μπορεί να λειτουργήσει ενισχυτικά της μελέτης. Άλλωστε, σε δύσκολους καιρούς πάντα θα βρίσκει εφαρμογή η φράση: «Το τερπνόν μετά του ωφελίμου…».
perierga.gr - Απίστευτο! Σ' αυτό το σχολείο οι καλοί βαθμοί... πληρώνονται!

Διαβάστε Περισσότερα »

Το γκράφιτι


Παρατηρώντας το γκράφιτι στον τοίχο του σχολικού γυμναστηρίου, ο κύριος Άντι δεν μπορούσε παρά να αποδεχτεί ότι η Ακαδημία Αρρένων, της οποίας ήταν διευθυντής, είχε το δικό της στυλ ακόμα και στους βανδαλισμούς.

         Το γκράφιτι είχε μια εκπαιδευτική ιδιότητα, αφού έγραφε:


                              99: 9 = 11

Αρπάζοντας έναν άτυχο μαθητή από το αυτί, ο κύριος Άντι είπε: «Νεαρέ κύριε Σμίθι, πώς θα σας φαινόταν να καθαρίζατε λιγάκι αυτόν τον τοίχο;»
Το παιδί όπως ήταν αναμενόμενο αντέδρασε κι ο κύριος Άντι του έκανε μια αντιπρόταση:


«Εντάξει λοιπόν, θα κάνουμε μια συμφωνία. Αν μπορέσεις να μου πεις ποια μαθηματικά σύμβολα θα μπορούσε ο βάνδαλος να προσθέσει στο έργο του, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι 2, χωρίς όμως να αλλάξει κανένα από τα ψηφία της παράστασης αυτής, τότε θα σε απαλλάξω από το καθάρισμα του τοίχου».

Μπορείτε να λύσετε τον γρίφο για τον Σμίθι; 

Βρείτε ποια δύο μαθηματικά σύμβολα θα μπορούσαν να προστεθούν στην παραπάνω παράσταση, ώστε το αποτέλεσμα να είναι 2.
Διαβάστε Περισσότερα »

Πρωτότυπη μέθοδος διδασκαλίας από καθηγητή μαθηματικών στο πανεπιστήμιο της Biola




Δείτε τι έκανε αυτός ο καθηγητής μαθηματικών στο πανεπιστήμιο της Biola . Του αξίζουν χιλια μπράβο για το χρόνο που σπατάλησε ωστε να κάνει το μάθημα του πιο ευχάριστο και πιο ενδιαφέρον. Οι μαθητές του το εκτίμησαν με το παραπάνω...







Πηγή rokakias
Διαβάστε Περισσότερα »

Λιγότερα μαθήματα και αυστηρότερα κριτήρια στις πανελλαδικές

Λιγότερα μαθήματα και αυστηρότερα κριτήρια στις πανελλαδικέςΜε τρία ιδιαίτερης βαρύτητας πανελλαδικώς εξεταζόμενα...
μαθήματα (συν ένα επιλογής), με την καθιέρωση βάσης ανά τμήμα, με τη δημιουργία του Εθνικού Κέντρου Εξετάσεων αλλά και με ελεύθερη πρόσβαση σε σχολές χαμηλής ζήτησης έρχεται το νέο μοντέλο εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, που θα αντικαταστήσει τις πανελλαδικές εξετάσεις το 2014. Τα πανεπιστήμια θα έχουν τον πρώτο λόγο εδώ, καθώς οι σχολές θα θέτουν τα προαπαιτούμενα μαθήματα και τους συντελεστές βαρύτητας στη βαθμολόγησή τους.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που παρουσιάζει σήμερα το «Εθνος της Κυριακής», θα είναι:

1. Η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων.

2. Ο συνυπολογισμός της βαθμολογίας των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου.

3. Οι εξετάσεις σε μια διευρυμένη και όχι σε προκαθορισμένη αυστηρώς ύλη, όπως συμβαίνει σήμερα.

4. Ο προσδιορισμός του ύψους βαθμολογίας εισαγωγής (του συντελεστή βαρύτητας) από τα οικεία τμήματα των ΑΕΙ.

Το νέο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια και τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας έχει πάρει σάρκα και οστά, βρίσκεται ήδη στο συρτάρι της υπουργού Παιδείας Αννας Διαμαντοπούλου και αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα, μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, αφού πρώτα πάρει και την έγκριση του αναπληρωτή υπουργού, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου.

Στο νέο σύστημα αναβαθμίζεται πλήρως και ο ρόλος των πανεπιστημίων. Τα ΑΕΙ θα έχουν λόγο στην εισαγωγή των φοιτητών τους διαμορφώνοντας τους όρους εισαγωγής.

Στο νέο σχέδιο εξετάζεται να υπάρχει διαφορετικός τρόπος εισαγωγής σε σχολές χαμηλής ζήτησης (για συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης έχει ήδη μιλήσει η υπουργός Παιδείας), αλλά και σύνδεση προγραμμάτων των Ανώτατων Ιδρυμάτων και της Διά Βίου μάθησης (ΙΕΚ, κολέγια) με στόχο να δοθούν πολλές δυνατότητες διαδρομών στον φοιτητή.


Διαβάστε Περισσότερα »

Ο αριθμός 12



Από τους πανάρχαιους χρόνους αποδίδονταν στους αριθμούς μια μυστηριακή και συμβολική σημασία. Αν και πολλά έθνη χρησιμοποιούσαν τα γράμματα της αλφαβήτου για να παραστήσουν αριθμητικές ιδέες.



Είναι γεγονός ότι οι αρχαίοι λαοί (Αιγύπτιοι, Χαλδαίοι, Έλληνες , Ιουδαίοι) γνώριζαν πλήρως τα θαυμαστά μυστήρια που ήταν σε θέση να αποκαλύψουν οι αριθμοί και ανέπτυξαν μία ολόκληρη επιστήμη αριθμητικών ιδεών, εντελώς ξεχωριστή από τα μαθηματικά.

Η συσχέτιση των αρχαίων δοξασιών για τους Αριθμούς με τα γράμματα της αλφαβήτου , τους Πλανήτες με τα Αστέρια , τους Αστερισμούς και άλλα αστρονομικά μεγέθη, ασκούσαν μια μορφή μαντείας.

Αν και ο κάθε αριθμός από μόνος του έχει τη δική του ξεχωριστή αποκρυφιστική και συμβολική έννοια και χωρίς να θέλουμε να αδικήσουμε τους υπόλοιπους , σκοπός αυτής της εργασίας είναι να ασχοληθεί αποκλειστικά με τον αριθμό Δώδεκα (12).

Αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει έναν πλήρη κύκλο κι έχει ένα τέλειο και σημαντικό χαρακτήρα που ήταν από τους πιο αξιοσημείωτους στους αρχαίους πολιτισμούς , έχοντας μία άμεση και εξαρτημένη σχέση με το ζωδιακό καθώς και με τους μήνες στους περισσότερους πολιτισμούς είτε χρησιμοποιούσαν σεληνιακό είτε ηλιακό ημερολόγιο .

Η ιερότητα του 12 φαίνεται ότι προέρχεται από το αρχαϊκό δωδεκαδικό σύστημα , που πιθανώς ήταν το μοναδικό σύστημα αρίθμησης κατά τη νεολιθική εποχή και παρέμεινε ως συμπληρωματικό του δεκαδικού μέχρι σήμερα.

Η δωδεκάδα , ο χωρισμός της μέρας και της νύχτας σε 12 ώρες και του έτους σε 12 μήνες αποτελούν κατάλοιπα του αρχέγονου δωδεκαδικού συστήματος αρίθμησης.

Το 12 αντιπροσωπεύει τις 12 Ιεραρχίες των αρχαίων γραφών που καθόριζαν με τη σειρά τους τους 12 αστερισμούς της ουράνιας ζωδιακής ζώνης.

Πρώτοι οι Σουμέριοι ιερείς-αστρονόμοι διαίρεσαν το έτος σε μικρότερες μονάδες. Έτσι όπως το σεληνιακό έτος τους είχε δώδεκα μήνες των 30 περίπου ημερών και το ημερονύκτιό τους είχε δώδεκα ντάννα. Έτσι καταλαβαίνουμε ότι ο αριθμός 12 αποτελούσε μία τεχνική για τη διαίρεση της ροής του χρόνου αλλά κι όπως γνωρίζουμε οι δωδεκάδες σχετίζονται είτε φανερά είτε με έναν κρυμμένο τρόπο με τα Σημεία του Ζωδιακού , μέρη του μεγάλου κύκλου του ουρανού. Όπως μαρτυρούν τα ευρήματα των ανασκαφών , ήδη από το 2.400 π.Χ χρησιμοποιούσαν το ηλιακό έτος των 360 ημερών που διαιρούνταν σε 12 μήνες των 30 ημερών.


Αυτό φαίνεται και στο Βαβυλωνιακό ημερολόγιο, αλλά μόνο στην εποχή του βασιλιά Χαμουραμπί (1955-1913 π.Χ) επιβλήθηκε ομοιομορφία στο ημερολόγιο και δόθηκαν στους μήνες ονόματα , τα οποία χρησιμοποιούνται ως σήμερα παραφθαρμένα στο εβραϊκό ,στο συριακό και στο λιβανέζικο ημερολόγιο.

Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι διαίρεσαν τη μέρα σε 12 ώρες (χαρού) και 12 τη νύχτα. Οι 12 ημερήσιες ώρες προσωποποιούνταν με θεές, που έφερναν επί της κεφαλής τους τον δίσκο του Ήλιου, ενώ οι 12 νυχτερινές προσωποποιούνταν με θεές που έφερναν επί της κεφαλής τους ένα αστέρι.

Στην Ανατολή και συγκεκριμένα στην Κίνα ο Ζωδιακός Κύκλος αντιπροσωπεύεται από δώδεκα ζώα που το καθένα ασκεί επίδραση για ένα χρόνο.

Υδροχόος = Τίγρης

Ιχθύες = Λαγός

Κριός = Δράκοντας

Δίδυμοι = Ίππος

Καρκίνος = Πρόβατο

Λέων = Πίθηκος

Παρθένος = Κόκορας

Ζυγός = Σκύλος

Σκορπιός = Αγριόχοιρος

Τοξότης = Αρουραίος

Αιγόκερως = Βόδι


Αλλά και οι 12 πρώτες ημέρες του έτους ήταν πολύ σπουδαίες από θρησκευτική άποψη, διότι ήταν αφιερωμένες σε ειδικές ιεροτελεστίες. Μ’ αυτές τις 12 ημέρες συνδέθηκε η γιορτή της μεγάλης νύχτας όταν οι Κινέζοι αστρονόμοι συνειδητοποίησαν τη φαινομενική κίνηση του Ήλιου και τη δίοδό του από τα ηλιοστάσια.

Επίσης οι Κινέζοι πιστεύουν ότι υγεία εκφράζεται με το «τσι» , τη ζωτική ενέργεια που κυκλοφορεί μέσα στο σώμα με μια σειρά από μεσημβρινούς ,αόρατα κανάλια που κυλούν κάτω από το δέρμα μας. Υπάρχουν 12 κύρια ζεύγη μεσημβρινών για κάθε πλευρά του σώματος. Σ’ αυτά τα 12 κύρια ζεύγη βασίζεται και ο βελονισμός

Στην Εβραϊκή παράδοση και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το ιερό βιβλίο Ταλμούδ οι πρώτοι Εβραίοι χρησιμοποιούσαν ημερολόγιο με δώδεκα σεληνιακούς μήνες κι όπως επίσης και ο συμβολισμός των 12 Φυλών του Ισραήλ που είναι καθαρά Ζωδιακός.

Η παράδοση επίσης αναφέρει ότι η βασίλισσα του Σαββά επιστρέφοντας από την Ιερουσαλήμ στην πατρίδα της συνοδευόταν από 12.000 Εβραίους, από τις 12 Φυλές του Ισραήλ με 12 κριτές επικεφαλής.

Μετά τον Πυθαγόρα, ο Φίλωνας ο Ιουδαίος , θεωρούσε τον αριθμό 12 σαν πολύ ιερό. «Το δωδεκάεδρο είναι ένας ΤΕΛΕΙΟΣ αριθμός». Αυτός βρίσκεται και στα σημεία του Ζωδιακού, προσθέτει ο Φίλωνας, που ο ήλιος επισκέπτεται σε δώδεκα μήνες και προς τιμήν αυτού του ψηφίου ο Μωυσής διαίρεσε το έθνος του σε δώδεκα φυλές, εγκαθίδρυσε τους δώδεκα άρτους της προθέσεως και τοποθέτησε δώδεκα πολύτιμους λίθους γύρω στο εφόδ των ποντίφικων.

Δώδεκα ήταν οι πολύτιμοι λίθοι στο περιστήθιο του Αρχιερέα με τα εξής ονόματα:

Σάρδιος, Τοπάζιο, Σμάραγδος, Άνθραξ, Σάπφειρος, Αδάμας, Λιγύριο, Αχάτης, Αμέθυστος, Βηρύλλιο, Όνυξ, Ίασπις (Εξ. ΚΗ΄)

Δωδεκακώδων ονομαζόταν ο χιτώνας του μεγάλου αρχιερέα , δώδεκα ήταν οι υπουργοί και δώδεκα οι οικονόμοι του Σολομώντα. Επίσης σε δωδεκάδες χωρίζονταν τα ιερά σκεύη στον ναό του: «Τρυβλία αργυρά δώδεκα, φιάλαι αργυραί δώδεκα, θυϊσκαι χρυσαί δώδεκα».

Δώδεκα και οι φυλές σε σχέση με το ζωδιακό: 

Κριός-Βενιαμίν, Ταύρος-Ρουβίμ, Δίδυμοι-Συμεών, Καρκίνος-Λεβύ, Λέων-Ιούδας, Παρθένος-Ζαβουλών, Ζυγός-Ισαάχαρ, Σκορπιός-Δαν, Τοξότης-Γαδ, Αιγόκερως-Ασήρ, Υδροχόος-Νεφθαλίμ, Ιχθείς-Ιωσήφ.

Δώδεκα ήταν και οι μικροί προφήτες: Ωσηέ, Αμώς, Μιχαίας, Ιωήλ, Οβδιού, Ιωνάς, Ναούμ, Αββακούμ, Σοφονίας, Αγγαίος, Ζαχαρίας, Μαλαχίας και δωδεκαπρόφητο καλείται περιληπτικά το σύνολο των βιβλίων τους.

Επίσης οι Καββαλιστές δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στις δώδεκα μεταθέσεις του Τετραγράμματου, (το απρόφερτο όνομα του Ιεχωβά): IHVH, VHIH, HIHV, HVHI, IHHV, IVHH, HVIH, VIHH,HHVI, HHIV, HIVH, VHHI.

Ακόμη σύμφωνα με αποκρυφιστικά βιβλία οι δώδεκα μήνες έχουν έναν προστάτη άγγελο, καθώς και οι δώδεκα ώρες της ημέρας και οι δώδεκα ώρες της νύχτας εκτός από τον αγαθό άγγελο κυριαρχεί και ένας υπηρέτης δαίμονας πονηρός.


Η Ελληνική Μυθολογία είναι πλούσια στην σχέση του αριθμού δώδεκα και των συνδέσεών του:

Οι Ολύμπιοι Θεοί ήταν δώδεκα και παρακάτω βλέπουμε μια σχέση του δωδεκάθεου μεταξύ Πουλιών, Ζώων και Ανθέων


Οι Τιτάνες σύμφωνα με τον Ησίοδο ήταν 12 , τέκνα του Ουρανού και της Γαίας.

Έξι άρρενες: Ωκεανός, Κάος, Κοίος, Υπερίων, Ιαπετός, Κρόνος και

Έξι θήλεις: Θυία, Ρέα, Θέμις, Μνημοσύνη, Τηθύς, Φοίβη.

Την επόμενη σχέση τη βρίσκουμε στους 12 άθλους του Ηρακλή που όπως φαίνεται είναι εμβλήματα του ήλιου στο πέρασμά του από τα 12 ζώδια.

Δεν θα αναλύσουμε στη συγκεκριμένη εργασία τις ερμηνείες των άθλων αλλά απλά αναφέρουμε την αστρονομική-αστρολογική έννοια που δείχνει την αντιστοιχία του ήλιου με τους ζωδιακούς οίκους και αστερισμούς σε σχέση με τα κατορθώματα των ηρώων της ελληνικής μυθολογίας.

Λέων : Το λιοντάρι της Νεμέας

Καρκίνος : Η Λερναία Ύδρα

Αιγόκερος : Η Κερυνίτης Έλαφος

Παρθένος: Ο Ερυμάνθειος Κάπρος

Τοξότης: Οι Στυμφαλίδες Όρνιθες

Ζυγός: Οι Σταύλοι του Αυγεία

Σκορπιός: Τα άλογα του Διομήδη

Ταύρος: Ο Ταύρος της Κρήτης

Κριός: Η Ζώνη της Ιππολύτης

Δίδυμοι: Τα βόδια του Γηρυόνη

Ιχθείς: Τα μήλα των Εσπερίδων

Υδροχόος: Ο Κέρβερος του Άδη



Δώδεκα ήταν και οι γιοι του Ιπποκόοντα, του σφετεριστή του βασιλικού θρόνου της Σπάρτης.

Η Λητώ σε 12 ημέρες έφτασε στη Δήλο για να γεννήσει τον Απόλλωνα και την Άρτεμη.

Η Θεανώ , η κόρη του Κισσέως και σύζυγος του Αντήνορου , ιέρεια της Αθηνάς στην Τροία «δυοκαίδεκα βους» θα θυσίαζε στη θεά Αθηνά αν στέφονταν εναντίον του Διομήδη και συμπονούσε την πόλη των Τρώων , τις συζύγους τους και τα μωρά παιδιά τους…

Ο Αχιλλέας 12 Τρώες θυσίασε προς τιμήν του νεκρού Πατρόκλου.

Τη δωδέκατη ημέρα της επιστροφής του από τη Λήμνο ο θεός έριξε τον Λυκάονα, γιο του Πριάμου, στα χέρια του Αχιλλέα, που ήταν γραφτό να τον στείλει στον Άδη.

Με 12 καράβια πήρε το δρόμο της επιστροφής ο Οδυσσέας. Επίσης δώδεκα ζωδιακές περιπέτειες πρέπει να ξεπεράσει και ο Οδυσσέας προτού φθάσει στην Ιθάκη.

Υδροχόος: Στο νησί της Νύμφης Καλυψώς

Ιχθείς: Η χώρα των Λωτοφάγων

Κριός: Στη χώρα των Κικώνων

Ταύρος: Στη χώρα των Λωτοφάγων

Δίδυμοι: Ο κύκλωπας Πολύφημος

Καρκίνος: Στο νησί του Αιόλου

Λέων: Στη γη των Λαιστρυγόνων

Παρθένος: Στο νησί της μάγισσας Κίρκης

Ζυγός: Στη χώρα των Κιμμερίων

Σκορπιός: Στο νησί των Σειρήνων

Τοξότης: Η Σκύλα και η Χάρυβδη

Αιγόκερως: Στο νησί του Ήλιου

Δώδεκα ήταν οι βασιλείς που αποτελούσαν το συμβουλευτικό σώμα του Αλκίνοου στο νησί των Φαιάκων.

Φθάνοντας στην Ιθάκη αφού πέρασε τις 12 δοκιμασίες έρχεται η στιγμή να αντιμετωπίσει τους μνηστήρες στο παραδοσιακό αγώνισμα του Τόξου όπου ετοιμάζονται 12 πελέκυς στην σειρά και ο υποψήφιος πρέπει να περάσει το βέλος απ’ την οπή και των 12 πελέκων που ήταν στημένοι στη σειρά ο ένας πίσω από τον άλλον.


Κάτι ανάλογο συναντούμε και στο μύθο του Περσέα όπου η αφετηρία του μύθου ξεκινά από το ζώδιο των Ιχθύων για να διανύσει ο Περσέας τη ζωδιακή του πορεία

Ιχθείς: Ο ψαράς Δίκτυς σώζει τον Περσέα βρίσκοντάς τον στη σε μια κιβωτό στη θάλασσα.

Δίδυμοι: Λαμβάνει τα «θεία» δώρα από τον Ερμή

Καρκίνος: Η σφαγή της Μέδουσας

Λέων: Ο Κήπος των Εσπερίδων

Παρθένος: Ο Περσέας στην Αιθιοπία και η απελευθέρωση της Ανδρομέδας

Ζυγός: Η μάχη με τον Φινέα

Σκορπιός: Η εξολόθρευση των σκορπιών

Τοξότης: Η εκθρόνιση του Πολυδέκτη

Αιγόκερως: Ο θάνατος του Ακρίσιου

Υδροχόος: Η μάχη με τις «γυναίκες της θάλασσας»

Δεν έχουν σωθεί τα στοιχεία των ζωδίων του Κριού και του Ταύρου που αντιστοιχούν μάλλον με κάποια ανάλογα κατορθώματα.


Επίσης ο Βελλεροφόντης παρουσιάζει στοιχεία με τη ζωδιακή δομή.

Ιχθείς: Γεννήθηκε ξεπηδώντας από τη θάλασσα σαν ένας άνθρωπος-ψάρι.

Κριός: Ο θάνατος του αδελφού του Βέλλερου.

Ταύρος:Η άρνηση του ήρωα στο πάθος της Σθενόβοιας σύζυγος του βασιλιά Προίτου

Δίδυμοι: Ο Ιοβάτης στέλνει τον ήρωα να σκοτώσει την Χίμαιρα.

Καρκίνος: Το δάμασμα του Πήγασου.

Λέων: Ο θάνατος της Χίμαιρας.

Παρθένος: Η αποκάλυψη της πλεκτάνης από τη Χρυσαύγεια.

Ζυγός: Η μάχη με τους Σολύμους.

Σκορπιός: Η μάχη με τις Αμαζόνες.

Τοξότης: Η μάχη με το στρατό του Ιοβάτη και ο γάμος με τη Χρυσαύγεια.

Αιγόκερως: Η πτώση του από τον Πήγασο.

Υδροχόος: Το πέρασμά του στο βασίλειο του Άδη.



Ο Θησέας

Τοξότης: Το τράβηγμα του σπαθιού από την πέτρα.

Κριός: Το ταξίδι για την Αθήνα.

Δίδυμοι: Οι νίκες του Θησέα κατά των γιγάντων αδελφών Περιφήτη και Πευκοκάμπτη Σίνη.

Καρκίνος: Ο θάνατος του αγριόχοιρου της Φαίας ,του κακούργου Σκείρωνα και της σαρκοβόρας χελώνας.

Σκορπιός: Η μάχη με τον Κερκύωνα.

Ζυγός: Η μάχη με τον Προκρούστη.

Παρθένος: Η συνάντηση με τον Αιγέα και τη Μήδεια.

Λέων: Η αποκάλυψη του κήρυκα του Πάλλα Λέως για την συνομωσία κατά του ήρωα

Ταύρος: Ο Ταύρος του Μαραθώνα.

Ιχθείς: Ο Θησέας στην Κρήτη και η συνάντηση με τον Μίνωα.

Αιγόκερως: Η μάχη με το Μινώταυρο.

Υδροχόος: Η επιστροφή του Θησέα και ο θάνατος του Αιγέα.


Ιάσων

Κριός: Οι ετοιμασίες για την αργοναυτική εκστρατεία.

Ταύρος: Στο νησί της Λήμνου.

Δίδυμοι: Η περιπέτεια στη χερσόνησο Κύζικο.

Καρκίνος: Η άφιξη στη Μυσία.

Λέων: Στις ακτές της Βιθυνίας, η μάχη με τους Βεβρύκους.

Παρθένος: Η συνάντηση με το γέρο μάντη Φινέα.

Ζυγός: Ο μάντης Φινέας αποκαλύπτει στον Ιάσονα τους μελλοντικούς κινδύνους.

Σκορπιός: Η μάχη με τις Άρπυιες.

Τοξότης: Το πέρασμα από τις Συμπληγάδες πέτρες.

Αιγόκερως: Η συνάντηση με τις Στυμφαλίδες Όρνιθες.

Υδροχόος: Ο Ιάσων φθάνει στην Κολχίδα και μετά από τη μάχη με το δράκο της σπηλιάς παίρνει το Χρυσόμαλλο Δέρας.

Ιχθείς: Ο διαμελισμός του Άψυρτου


Στο περίφημο ορθογώνιο τρίγωνο του Πυθαγόρα με κάθετες πλευρές 3 , 4 και υποτείνουσα 5 , το άθροισμα όλων των πλευρών δίνει τον ιερό αριθμό δώδεκα.

Δώδεκα ήταν κατά τους Αλεξανδρινούς συγγραφείς οι Ώρες (εποχές) του έτους, θυγατέρες του Χρόνου και της Γαίας.

Στους Ρωμαίους δώδεκα θεοί αποτελούσαν το δωδεκάθεό τους και Δωδεκάδελτος ονομαζόταν η αρχαία κωδικοποίηση του ρωμαϊκού δικαίου γραμμένη σε 12 χάλκινες πινακίδες (Leges duodecim tabularum).

(Ας μην ξεχνάμε όμως ότι πιο μπροστά δωδεκάθεο είχαν οι Αιγύπτιοι, οι Βαβυλώνιοι, οι Ασσύριοι, οι Χαλδαίοι, οι Ελαμίτες, οι Χιττίτες, οι Ετρούσκοι)

Ο Ιανός είναι ο θεός των 12 μηνών και απεικονίζεται με 12 βωμούς κάτω από τα πόδια του.

Δώδεκα ήταν και οι Αρουραίοι αδελφοί (Frates Arvales), γιοι της θεάς Άκκας Λαρεντίας και 12 ιερείς αποτελούσαν τον σύλλογο των Αρουραίων αδελφών που ιδρύθηκε προς τιμήν τους.

Επίσης 12 ραβδούχοι προπορεύονταν του Υπάτου.

Δώδεκα ήταν οι προφητικές λόγχες (Hastae martiae) που φυλάσσονταν σε μια αίθουσα στη Ρετζία , το μυθικό ανάκτορο του Νουμά στους πρόποδες του Παλατινού λόφου.

Δώδεκα ήταν οι ιερές προφητικές ασπίδες που τις φύλαγαν οι Σάλιοι , οι ιερείς του θεού Άρη στην Curiam Saliorum , στην κορυφή του Παλατίνου λόφου της Ρώμης και δώδεκα ήταν οι flamines minores , οι δευτερεύοντες ιερείς των θεών.

Περνώντας μετά στο Χριστιανισμό βλέπουμε ότι 12 ήταν και οι μαθητές του Χριστού: Σίμων ο Πέτρος, Ανδρέας, Ιάκωβος και Ιωάννης γιοι του Ζεβεδαίου, Φίλιππος, Βαρθολομαίος, Θωμάς, Ματθαίος, Ιάκωβος του Αλφαίου, Ιούδας ο ονομαζόμενος Λεβαίος και Θαδδαίος , Σίμων ο Χαναναίος και Ιούδας ο Ισκαριώτης.

Υπάρχουν 12 καταγραμμένες εμφανίσεις του Χριστού μετά τον θάνατό του:

Στη Μαρία τη Μαγδαληνή , στις γυναίκες της Γαλιλαίας , σε δύο μαθητές , στον Πέτρο , στους δέκα Αποστόλους, σε έντεκα Αποστόλους , σε επτά Αποστόλους , και άλλους ψαράδες , σε 500 αδελφούς ταυτόχρονα, στον Ιάκωβο το νεώτερο, στο Στέφανο τη στιγμή του μαρτυρίου του , στον Παύλο τη στιγμή της μεταστροφής του και στον Απόστολο Ιωάννη.

Επίσης 12 δώδεκα είναι οι ευαγγελικές περικοπές που διαβάζουν οι ιερείς στον Εσπερινό την Μεγάλη Πέμπτη γνωστές ως 12 Ευαγγέλια.

Δωδεκαήμερο αναφέρεται η εορταστική περίοδος από τα Χριστούγεννα έως την παραμονή των Θεοφανίων .

Δώδεκα είναι τα άρθρα του Συμβόλου της πίστεως.

Δώδεκα άρτοι της προθέσεως , βωμοί εκ 12 λίθων , 12 πύλες της ουράνιας Ιερουσαλήμ, 12 κόφινοι πλήρεις περισσευμάτων από τη διατροφή των 5.000 , και 12Χ12.000 = 144.000 οι «σεσωμένοι» στην Αποκάλυψη.

Κάτι ανάλογο φαίνεται και στη σχέση που υπάρχει στο μύθο του Αρθούρου ( ο βασιλιάς Άρκτος ) με τους 12 ιππότες της στρογγυλής τραπέζης καθώς και με το γιγαντιαίο Ζώδιο που σχηματίζεται στην τοποθεσία του Γκλαστόνμπερυ.

Τοξότης: Είναι ο Αρθούρος

Λέων: Ο Σερ Λάνσελοτ

Κριός: Ο Σερ Γκάγουεν , ο πρώτος ιππότης που μπήκε στο τάγμα των ιπποτών

Ταύρος: Ο Σερ Έκτορ

Δίδυμοι: Ο Σερ Κέϋ με τον Λόχοτ ή ο Γκάλαχαν που παίρνει τη θέση του Λόχοτ

Υδροχόος: Ο Πάρσιφαλ

Ζυγός: Το περιστέρι

Παρθένος: Η Γκουήνιβερ

Σκορπιός: Ο Μόρντρεντ

Καρκίνος: Το πλοιάριο που βρίσκεται μέσα του ένα παιδί / Το πλοίο του Σολομώντα

Αιγόκερως: Ο Μάγος Μέρλιν

Ιχθείς: Ο Ιωσήφ της Αριμαθέας , ο γενάρχης του Αρθουριανού κύκλου.

Ο Αρθούρος συγκέντρωσε γύρω του τους πιο εκλεκτούς Ιππότες, δηλαδή συγκέντρωσε τις δυνάμεις και τις ικανότητες που υπάρχουν μέσα στον άνθρωπο και που μέχρι τότε φθείρονταν σε άσκοπες διαμάχες. Έτσι δημιουργήθηκε η Στρογγυλή Τράπεζα. Αυτός ο κύκλος των 12 συνδέεται με τα 12 ζώδια και αντιστοιχεί στην προσωπικότητα. Γύρω της συγκεντρώνονται οι 12 πιο εκλεκτές όψεις της προσωπικότητας. Και οι Ιππότες είναι οι 12 τύποι της προσωπικότητας που αναπτύσσονται σύμφωνα με τις εμπειρίες που προσφέρει η γέννηση κάτω από κάποιο ζώδιο.

Επηρεασμένοι σε αρκετά σημεία από το Χριστιανισμό οι Μουσουλμάνοι και ειδικότερα οι Σιίτες πιστεύουν επιπλέον (κι αυτή είναι η διαφορά τους με τους Σουνίτες ) α) Στους 12 δώδεκα Ιμάμηδες και β) Στη δικαιοσύνη και την ειρήνη που θα έλθει στον κόσμο από τον δωδέκατο Ιμάμη (ενώ τον Ιησού Χριστό [Ισά] τον θεωρούν ως προφήτη , πρόδρομο του Μωάμεθ , ο οποίος θεωρείται ο τελευταίος προφήτης του Θεού). Μετά το θάνατο του προφήτη η καθοδήγηση των Μουσουλμάνων γίνεται με τους δώδεκα Ιμάμηδες, πιστεύοντας ότι κάποια στιγμή θα έλθει ξανά , φέρνοντας ειρήνη και δικαιοσύνη στον κόσμο.

Τον αριθμό 12 τον συναντούμε και στα χαρτοπαίγνια και κυρίως σε μια συνηθισμένη τράπουλα όπου βλέπουμε ότι υπάρχουν 12 φιγούρες.

Αλλά και μέσα στο Ταρό όπου υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές μεταξύ τους βλέπουμε τον αριθμό 12 μαζί με τους υπόλοιπους να εκφράζουν μια «μαγική σκέψη», η οποία είναι μακριά από την αυστηρή λογική ή την καθαρά επιστημονική σκέψη. Είναι μια γνώση αρκάνα (μυστικής κλείδας) που λειτουργεί με έναν τρόπο πολύ διαφορετικό από την αιτιοκρατική λογική. Εδώ θα κάνουμε μια μικρή ανάλυση του 12 που είναι ένα από τα 22 Μεγάλα Αρκάνα στο γνωστό Ταρό της Μασσαλίας.

Το Μεγάλο Αρκάνα , αριθμός 12: Ο Κρεμασμένος

Αυτό το Αρκάνο συνδέεται με τους θυσιασμένους θεούς όπως ο Οντίν (είχε 12 ονόματα, δηλαδή προσωποποιημένες ιδιότητες) , ο Όσιρις και ο Χριστός. Είναι ένα σύμβολο σωτηρίας και απολύτρωσης. Είναι ένα χαρτί εξιλέωσης είτε αναγκαστικής είτε κατόπιν επιλογής , παραίτησης , αποπληρωμής χρεών και λησμονιάς του εαυτού μας.

Στην ψυχική Αλχημεία θεωρείται ότι η κάθαρση του «Εγώ» επιτυγχανόταν μέσω 12 φάσεων : Πύρωση, Συμπύκνωση , Στερέωση , Διάλυση , Πέψη , Απόσταξη , Εξάχνωση ,Διαχώριση , Αποτέφρωση , Σήψη, Πολλαπλασιασμός και Προβολή.


himaira
Διαβάστε Περισσότερα »

Για όλους τους καθηγητές : Τρόπος να μην αντιγράφουν οι μαθητές σας


Στην πόλη Γουχάν στην επαρχία Χουμπέι στην κεντρική Κίνα αγανάκτησαν με τους πονηρούς μαθητές που έβρισκαν όλο και πιο ευφάνταστους τρόπους να κάνουν σκονάκια όπου αποφάσισαν να λάβουν δραστικά μέτρα.

Οι καθηγητές του γυμνασίου Σίνχουανκ ανακάλυπταν ολοένα και περισσότερους μαθητές με «σκονάκια» και τελικά βρήκαν τη λύση: τους έβγαλαν έξω από την τάξη, σε γήπεδα, για να γράψουν το τεστ.
Με αυτόν τον τρόπο ξεχώρισαν τους καλούς μαθητές από τους κακούς

Δείτε τις φωτογραφίες...

 


 
Διαβάστε Περισσότερα »

Σε σχολείο στη Silicon Valley δεν χρησιμοποιούν υπολογιστές, διαδραστικούς πίνακες και άλλα τεχνολογικά μέσα για τη διδασκαλία


Κι όμως σε ένα σχολείο που βρίσκεται στην καρδιά της Silicon Valley και στο οποίο φοιτούν τα παιδιά των εργαζομένων στην Google, την Apple, την Yahoo και άλλων τεχνολογικών κολοσσών, δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής, ούτε μια οθόνη. Η χρήση οποιουδήποτε τεχνολογικού γκάτζετ απαγορεύεται στις σχολικές αίθουσες, ενώ οι εκπαιδευτικοί συστήνουν στους μαθητές τους να μην τους χρησιμοποιούν ούτε στο σπίτι. 

Την ώρα που στον υπόλοιπο κόσμο ο τεχνολογικός εξοπλισμός θεωρείται απαραίτητος στην εκπαίδευση, οι νέες τεχνολογίες γίνονται μέσο διδασκαλίας και οι μαθητές ενθαρρύνονται στη χρήση τους, στην καρδιά της Μέκκας της Τεχνολογίας, το μολύβι, το χαρτί και το χάρτινο βιβλίο είναι τα μόνα εργαλεία διδασκαλίας που κρίνονται αποδεκτά. 

Περίπου 160 σχολεία στις Ηνωμένες Πολιτείες ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία, καθώς θεωρείται ότι η χρήση υπολογιστών έχει αρνητικές συνέπειες στη φυσική δραστηριότητα, τη δημιουργική σκέψη, την επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές και τη συγκέντρωση των παιδιών στο μάθημα. 

«Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κανείς την τεχνολογία για να μάθει γραμματική», δηλώνει στους "New York Times" ένας εργαζόμενος της Σίλικον Βάλεϊ, τα παιδιά του οποίου φοιτούν σε σχολείο όπου δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής και το οποίο ακολουθεί την εκπαιδευτική μέθοδο του αυστριακού φιλόσοφου και παιδαγωγού Ρούντολφ Στάινερ.

«Η ιδέα ότι μια εφαρμογή του iPad μπορεί να διδάξει καλύτερα τα παιδιά μου πώς να διαβάζουν ή να μάθουν ευκολότερα αριθμητική είναι απλώς γελοία» προσθέτει. Πρόκειται μάλιστα για έναν πατέρα που εργάζεται στην Google και δεν πηγαίνει πουθενά χωρίς το iPad ή το smart phone. Η κόρη του, όμως, που πηγαίνει στην πέμπτη τάξη του Δημοτικού, «δεν ξέρει πώς να χρησιμοποιήσει το Google». Ο γιός του πηγαίνει στο Γυμνάσιο κι έχει μόλις αρχίσει να μαθαίνει. 

Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι του σχολείου στη Silicon Valley επικαλούνται στοιχεία δέκα ετών, σύμφωνα με τα οποία το 94% των αποφοίτων συνέχισαν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.



Για να δούμε την αντίδραση των δικών μας ειδημόνων οι οι οποίοι ανακάλυψαν στους διαδραστικούς πίνακες και στα netbooks μια νέα πηγή μιζών και κέρδους ( για τον δημόσιο τομέα πάντα καθώς στον ιδιωτικό, ο διοκτήτης αποφασίζει μόνος τί θα πάρει ).

Αλήθεια με τα περιβόητα netbooks που είχαν προμηθευτεί οι μαθητές τις φετινής Γ Γυμνασίου τι γίνεται??? 

Προσωπική μου άποψη και ειδκότερα για τα μαθηματικά είναι πως η τεχνολογία είναι ένα χρήσιμο εργαλείο συμπλήρωμα... Όμως αν δεν καθήσεις να γράψεις και να διαβάσεις με τις ώρες και να ξοδέψεις χαρτιά και στυλό, μαθηματικά δεν θα μάθεις....


Επιμέλεια : Φώτης Σταυρίδης με στοιχεία από το tvxs


Διαβάστε Περισσότερα »

Οι κρατούμενοι



Στο παρακάτω σχήμα βλέπουμε 8 φυλακισμένους οι οποίοι είναι μέσα σε μια ιδιαίτερη φυλακή, στην οποία υπάρχουν ανοιχτές πόρτες οριζόντια και κάθετα μεταξύ των κελιών.

Ο διευθυντής των φυλακών τους πρότεινε ένα παιχνίδι στο οποίο αν κέρδιζαν θα τους χάριζε την ελευθερία τους.

Μπορούν να μετακινηθούν σε διαφορετικά κελιά με την προϋπόθεση ότι δεν θα βρίσκονται δύο στο ίδιο κελί. Αν καταφέρουν και σχηματίσουν ένα μαγικό τετράγωνο θα αποφυλακιστούν.

Οι κρατούμενοι χάρηκαν γιατί ο κρατούμενος νούμερο 7 είχε ασχοληθεί λίγο με μαγικά τετράγωνα...Δυστυχώς γι αυτούς όμως ένας από αυτούς είπε ότι δεν θα συμμετέχει στη διαδικασία και να τον αφήσουν ήσυχο σε ένα κελί χωρίς να τον μετακινήσουν καθόλου.

Αν δε γνωρίζετε ποιος είναι αυτός ο κρατούμενος...Μπορείτε να βοηθήσετε τους φυλακισμένους να κερδίσουν την ελευθερία τους?
Διαβάστε Περισσότερα »

MIT Blackjack Team : Μια ομάδα φοιτητών που τίναξε τη μπάνκα στον αέρα


Τον Ιανουάριο του 1979 πραγματοποιήθηκε στο MIT μια μίνι σειρά διαλέξεων με τίτλο " How to Gamble if You Must ".






Μια ομάδα φοιτητών του πανεπιστημίου γνωστή ως Conner 3, παρακολούθησαν τη σειρά μαθημάτων και καθώς ήδη έπαιζαν πόκερ μεταξύ τους αποφάσισαν να θέσουν σε εφαρμογή τις γνώσεις που απέκτησαν.Πράγματι την άνοξη του ίδιου έτους επισκέφθηκαν το Atlantic City και δοκίμασαν τις γνώσεις που απέκτησαν για την καταμέτρηση φύλλων στο Blackjack.


Το Μάιο του ίδιου έτους οι περισσότεροι αποφοίτησαν και σταμάτησαν την ενασχόλησή τους με το Blackjack. Όμως δύο μέλη της ομάδας οι J.P. Massar και Jonathan συνέχισαν να ασχολούνται με το Blackjack και την καταμέτρηση φύλλων.


Το Νοέμβριο του ίδιου έτους ένας επαγγελματίας παίκτης  με το όνομα Dave επικοινώνησε με τον JP Massar και του πρότεινε να σχηματίσουν μια νέα ομάδα και να ταξιδέψουν στο Atlantic City μιας και Επιτροπή Ελέγχου των casino του New Jersey έκρινε παράνομο τον αποκλεισμό των παικτών που καταμετρούσαν φύλλα από τα casino.


Η ομάδα αποτελούμενη από τους J.P. Massar , Jonathan , Dave και ένα φοιτητή τον Roger ταξίδεψε στην Atlantic City με ένα ποσό 5.000$ ενός επενδυτή.


Παράλληλα τον Ιανουάριο άρχισε νέα σειρά μαθημάτων στο MIT.Έτσι στην ομάδα προσλήφθηκαν και νέοι φοιτητές.Η ομάδα έπαιζε κατά διαστήματα μέχρι το Μάιο του 1980 αλλά και πάλι έχασε βασικούς παίκτες κλειδιά λόγω της αποφοίτησης τους και άλλων αιτίων.


Το Μάιο του 1980 ο J.P. Massar, γνωστός και ως "Mr. M."  στο ντοκιμαντέρ του History Channel κρυφακούσε μια συνομιλία για το επαγγελματικό blackjack σε ένα κινέζικο εστιατόριο στο Cambridge.Ο Massar παρουσιάστηκε ο ίδιος στον έναν από τους συνομηλιτές τον Bill Kaplan.


O Kaplan ήταν απόφοιτος του Harvard Univercity και ενώ είχε επιτύχει την εισαγωγή του στο Harvard Business School ανέβαλε την εγγραφή του σ'αυτό για ένα χρόνο γιατί είχε συγκροτήσει ο ίδιος μια ομάδα παικτών Blackjack καθώς είχε πραγματοποιήσει μια έρευνα και στατιστική ανάλυση του παιχνιδιού.


Ο Caplan με κεφάλαιο την υποτροφία που είχε κερδίσει ως εξαίρετος φοιτητής - αθλητής του κολλεγίου πέτυχε να το κάνει 35 φορές μεγαλύτερο μέσα σε 9 μόλις μήνες τη χρονιά που είχε αναβάλει το master του.


Το πανεπιστημιακό έτος 1979-80 ο Caplan εγγράφηκε στο Harvard Business School αλλά ταυτόχρονα διατήρησε την ομάδα του σαν δεύτερη απασχόληση.Όμως καθώς αποφοίτησαν το Μάιο του 1980 οι περισσότεροι παίκτες ήδη είχαν "καεί" για τα casino της Nevada.O Kaplan είχε ως επιλογή να μετακομίσει με την ομάδα του σε άλλες πολιτείες, στην Ευρώπη κτλ. Όμως φοβούμενος τόσο το διεθνές κύκλωμα, όσο και τους διαφορετικούς κανονισμούς σε άλλα casino άλλων περιοχών, διέλυσε την ομάδα του.Κάποια από τα μέλη της συγκρότησαν μικρότερες ομάδες και συνέχισαν να παίζουν.


Ο J.P. Massar πρότεινε στον Kaplan να πάει μαζί με την ομάδα που είχε ο πρώτος και να παρατηρήσει τι κάνουν λάθος.Ο Kaplan λαμβάνοντας υπόψη του, την τυχαιότητα του γεγονότος της συνάντησης τους δέχτηκε να πάει με την ελπίδα ότι μια νέα τοπική ομάδα θα δημιουργηθεί.


Ο Kaplan παρατήρησε τον Massar και τους συμπαίκτες του, ένα Σαββατοκύριακο στο Atlantic City. Το ταξίδι ήταν μια καταστροφή. Κάθε ένας από τους παίκτες που χρησιμοποιούσε μια διαφορετική στρατηγική για τον υπολογισμό καρτών, κάθε μια εξίσου περίπλοκη.Λάθη στην καταμέτρση, ασυνέπεια, αλλόκοτο ποντάρισμα αλλά κυρίως διαφωνία για την ύπαρξη μαθηματικών τύπων και εξισώσεων που ευνοούσαν τη νίκη και λιγότερη ώρα παιχνιδιού στα τραπέζια του casino, ήταν ορισμένοι από τους λόγους αποτυχίας.Στην επιστροφή ο Kaplan παρουσίασε τα συμπεράσματά του στον Massar.


O Kaplan είπε ότι θα στηρίξει την ομάδα, αλλά θα έπρεπε να λειτουργεί ως επιχείρηση με τυπικές διαδικασίες διαχείρισης, ότι απαιτείται σύστημα καταμέτρησης και των στοιχημάτων, αυστηρή εκπαίδευση, αλλά επιπλέον έθεσε και διαδικασίες έγκρισης κάποιου ως παίκτη, όπως την προσεκτική παρακολούθηση όλων των παιχνιδιών του casinoΈνα ζευγάρι από τους παίκτες ήταν αρχικά αντίθετο στην ιδέα.Δεν είχαν κανένα ενδιαφέρον να μάθουν ένα νέο τρόπο παιχνιδιού, να μάθουν και άλλα παιχνίδια των casino, αλλά κυρίως δεν είχαν διάθεση να καταγράφουν ό,τι γινόταν σε κάθε παρτίδα που έπαιζαν.Το ενδιαφέρον τους όμως για το παιχνίδι, καθώς και οι προηγούμενες επιτυχίες του Kaplan τους κράτησε στην ομάδα.


Έτσι την 1η Αυγούστου 1980 ξεκίνησε η πρώτη "MIT Blackjack Bank" με κεφάλαιο 89.000$ που προερχόταν από τους παίκτες, αλλά και δύο επενδυτές.Δύο εβδομάδες αργότερα το αρχικό κεφάλαιο θα υπερδιπλασιαστεί και τα κέρδη των τραπεζιών ήταν 162,5$ ανά ώρα, πολύ κοντά στα 170$ ανά ώρα που είχαν μέσω υποσχεθεί ενημερωτικού δελτίου στους επενδυτές. Σύμφωνα με τους όρους της προσφοράς των επενδύσεων, οι παίκτες και οι επενδυτές τα κέρδη στους παίκτες που καταβάλλονται κατ 'αναλογία των ωρών παιχνιδιού τους αλλά και των ποσοστών νίκης.Κατά την περίοδο δέκα εβδομάδων, οι παίκτες, ως επί το πλείστον φοιτητές, κέρδισαν κατά μέσο όρο πάνω από 80$ ανά ώρα, ενώ οι επενδυτές πέτυχαν ετησιοποιημένη απόδοση πάνω από 250%.

Η ομάδα συνέχισε τη δράση της προσλαμβάνοντας και άλλους φοιτητές-παίκτες τους οποίους έβρισκε μέσα από αγγελίες ή από τους ήδη υπάρχοντες συνεργάτες.Τους εκπαίδευε δωρεάν και αν ανταποκρινόταν σε όλα τα δοκιμαστικά τεστ τότε σιγά σιγά τους έστελνε και στα casino.

Σε μια συνέντευξη του 2002 στο περιοδικό Blackjack Forum,o John Chang, ένας φοιτητής του MIT, που μπήκε στην ομάδα το 1982 (και έγινε συν-διευθυντής της στα μέσα της δεκαετίας του 1980 και του 1990), ανέφερε ότι, εκτός από τον κλασικό υπολογισμό καρτών και τεχνικών Blackjack, κατά καιρούς η ομάδα χρησιμοποίησε προηγμένες τεχνικές ανακατέματος χαρτιών  και τεχνικές εντοπισμού άσσων.

Στην ομάδα εντάχθηκε και ο Francesco Al ένας από τους πρώτους 7 που αποτελούν μέλη στο Blackjack Hall Of Fame.Ένας από τα πρώτα μέλη των ομάδων του Francesco Al, o Ken Uston ;έγραψε το βιβλίο Million Dollar Blackjack, το οποίο δόθηκε στη δημοσιότητα λίγο πριν από την ίδρυση της πρώτης ομάδας του MIT.Η έννοια της ομάδας επέτρεψε στους παίκτες και τους επενδυτές να αξιοποιήσουν τόσο το χρόνο όσο και τα χρήματά τους, μειώνοντας τον «κίνδυνο της καταστροφής" τους, ενώ επίσης κατέστησε πιο δύσκολο για τις χαρτοπαικτικές λέσχες να ανιχνεύσουν την καταμέτρηση χαρτιών στα τραπέζια τους.

Η MIT Blackjack Team συνέχισε να παίζει καθ 'όλη τη δεκαετία του 1980, φτάνοντας έως και τους 35 παίκτες το 1984, με κεφαλαιοποίηση τουλάχιστον 350.000$.Όντας παίκτης και διαχειριστής της ομάδας από το 1977,ο Kaplan έχει φτάσει σε ένα σημείο στα τέλη του 1984, όπου δεν μπορούσε να δείξει το πρόσωπό του σε οποιαδήποτε χαρτοπαικτική λέσχη χωρίς να παρακολουθείται από το προσωπικό του casino σε αναζήτηση των υπολοίπων μελών της ομάδας του. Κατά συνέπεια, αποφάσισε να ρίξει το βάρος στην εταιρεία επενδύσεων και real estate που είχε ιδρύσει από το 1980, και σταμάτησε τη διαχείριση της ομάδας.

Συνέχισε για ένα ακόμη χρόνο περιστασιακά ως παίκτης αλλά και ως επενδυτής της ομάδας την οποία πλέον διοικούσαν οι Massar, Chang και Bill Rubin ένας παίκτης που μπήκε στην ομάδα το 1984.


Η ομάδα συνέχισε να παίζει τα επόμενα χρόνια, αλλά το ενδιαφέρον αυτό μειώθηκε καθώς οι συνθήκες στα casino, η εξάντληση των παικτών και η λιγότερο αποτελεσματική  διοίκηση της ομάδας, είχε ως αποτέλεσμα η ομάδα να χάσει παίκτες και τελικά να σταματήσει να παίζει.

Η MIT Blackjack Team έτρεξε τουλάχιστον 22 εταιρικές σχέσεις στο χρονικό διάστημα από το τέλος του 1979 έως το 1989. Τουλάχιστον 70 άτομα συμμετείχαν στην ομάδα σε κάποια θέση (είτε ως μετρητές, είτε ως "μεγάλοι παίκτες", ή σε διάφορους ρόλους υποστήριξης) σ'αυτό το χρονικό διάστημα. Κάθε εταιρική σχέση ήταν κερδοφόρα κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου, καθώς μετά την πληρωμή όλων των δαπανών, των μεριδίων των κερδών των  παικτών και των διευθυντών , με τις αποδόσεις στους επενδυτές να κυμαίνονται από 4% ως 300% ετησίως.

Το 1992, οι Bill Kaplan, JP Massar, και John Chang ίδρυσαν την Foxwoods Casino στο κοντινό Connecticut με σκοπό να εκπαιδεύσει νέους παίκτες. Τον Ιούνιο του 1992 κάλεσαν στρατηγικούς επενδυτές για λογαριασμό της νέας ομάδας. Δομημένη παρόμοια με τις εταιρείες real estate και επενδύσεων που είχε σχηματιστεί ο Kaplan, η ετερόρρυθμη εταιρεία συγκέντρωσε ένα εκατομμύριο δολάρια, πολύ περισσότερα χρήματα από οποιαδήποτε από τις προηγούμενες ομάδες τους. Οι τρεις συνέταιροι προσέλαβαν τους εαυτούς με σκοπό να επωφεληθούν από την ευκαιρία.

Κατά τα επόμενα δύο χρόνια, η ομάδα του ΜΙΤ αυξήθηκε σε σχεδόν 80 παίκτες, συμπεριλαμβανομένων ομάδων και παικτών που βρίσκονται σε πολλά μέρη του κόσμου όπως Cambridge, New York, New Jersey, Pennsylvania, California, Illinois, και Washington.H Sarah McCord, ο οποίος εντάχθηκε στην ομάδα το 1983 ως φοιτήτρια του MIT και αργότερα μετακόμισε στην California, προστέθηκε ως συνέταιρος αμέσως μετά τη διαμόρφωση της ομάδας  και έγινε υπεύθυνη για την εκπαίδευση και την πρόσληψη των παικτών στο West Coast.

Κατά καιρούς, υπάρχουν  σχεδόν 30 παίκτες που παίζουν ταυτόχρονα σε διαφορετικά casino σε όλο τον κόσμο, όπως σε τοπικά Αμερικάνικα casino σε όλη τη χώρα, Las Vegas, Atlantic City, στον Καναδά , και σε νησιά. Ποτέ στο παρελθόν τα casino σε όλο τον κόσμο δεν είχαν να αντιμετωπίσουν ένα τέτοιο οργανωμένο και επιστημονικό παιχνίδι.Πολλά μέλη της ομάδας εντοπίζονται και τους απαγορεύεται η είσοδος στα casino. Η ομάδα τα αντικαταστεί με νέα μέλη από το MIT, το Harvard και άλλα σπουδαία πανεπιστήμια και εταιρείες

Οι ερευνητές που προσλαμβάνονται από τα casino ανακαλύπτουν τι έχει συμβεί καθώς ταυτοποιούν τα πρόσωπα των παικτών που τους έχει απαγορευτεί η είσοδος και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι είναι απόφοιτοι του MIT και κατοικούν μέσα ή κοντά στο Cambridge.

Η απαγόρευση εισόδου σε πολλούς κορυφαίους παίκτες, καθώς και η εμφάνιση άλλων πιο προσοδοφόρων επενδυτικών ευκαιριών, έχουν ως αποτέλεσμα τη διάλυση της εταιρείας την 31η Δεκεμβρίου 1993, η οποία όμως προηγουμένως είχε αποφέρει μεγάλα κέρδη για τους παίκτες, αλλά και για τους επενδυτές.

Μετά τη διάλυση των στρατηγικών επενδύσεων, μερικοί από τους παίκτες πήραν τα κέρδη τους και διαχωρίστηκαν σε δύο ανεξάρτητες ομάδες, τους Amphibians ( αμφίβια ), που ήταν κατά κύριο λόγο με επικεφαλής τον Semyon Dukach και τους Reptiles ( ερπετά ) που είχαν επικεφαλής τους Mike Aponte, Manlio Lopez και Wes Atamian. Οι ομάδες αυτές είχαν διάφορες νομικές δομές, και ανά περιόδους κεφάλαια εκατομμυρίων δολαρίων και περισσότερους από 50 παίκτες. Μέχρι το 2000, ωστόσο, τα πάνω από 15 χρόνια της  "Βασιλείας" των MIT Blackjack ομάδων έλαβαν τέλος, καθώς οι παίκτες άρχισαν να έχουν άλλες επιδιώξεις και στόχους.Το 1999, ένα μέλος των Amphibians κέρδισε στο Max Rubin's "3rd Annual Blackjack Ball" διαγωνισμό. Η εκδήλωση παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1999 σε άρθρο του περιοδικού «Cigar Aficionado» και σύμφωνα με το άρθρο, ο νικητής κέρδισε τον ανεπίσημο τίτλο του "πιο φοβερός άνθρωπος στο Business Casino».

Αρκετά μέλη των δύο ομάδων έχουν χρησιμοποιήσει την εμπειρία τους για να αρχίσουν δημόσια σταδιοδρομία ομιλίων καθώς και επιχειρήσεις για τη διδασκαλία σε άλλους πώς να μετρήσουν τις κάρτες.Ο Mike Aponte των Reptiles ίδρυσε μια εταιρεία μαζί με το πρώην μέλος της MIT Blackjack Team David Irvine, η οποία ονομάζεται "Blackjack Institute".Ο Semyon Dukach των Amphibians ίδρυσε την εταιρεία "Blackjack Science".

Ομιλία του Bill Kaplan στους φοιτητές του Harvard



Βιβλία που στηρίχθηκαν στην ιστορία της MIT Blackjack Team είναι τα :

  • "Bringing Down the House" του Ben Mezrich, στο οποίο όμως ο συγγραφέας αργότερα παραδέχθηκε ότι οι χαρακτήρες και οι ιστορίες του βιβλίου ήταν κυρίως μυθιστορήματα και τα σύνθετα των παικτών και τις ιστορίες που άκουσε για το τρίτο χέρι.
  • "Busting Vegas" του Ben Mezrich, το οποίο είχε ακόμα περισσότερα στοιχεία μυθοπλασίας σε σχέση με τα πραγματικά δρώμενα της ομάδας.
  • "The House Advantage Playing the Odds to Win Big in Business" του Jeffrey Ma, στο οποίο αναλύει κάποιες από τις συζητήσεις που είχε γύρω από την MIT Blackjack Team που είχε το 1994.

Ταινίες, σειρές και ντοκιμαντέρ που εμπνεύστηκαν από την ιστορία της MIT Blackjack Team :
  • "The Last Casino" ( 2004 ) , Ένας καθηγητής και τρεις φοιτητές καταμετρούν φύλλα στο Ontario και το Quebeq.
  • "21" ( 2008 ), εμπνευσμένο από το "Bringing Down the House", με παραγωγούς και πρωταγωνιστές τους Kevin Spacey και Jim Sturgess.Στην ταινία εμφανίζονται ως dealers του casino οι Jeff Ma και Henry Houh ( πρώην παίκτες της ομάδας ) και ο Bill Kaplan σε μια σκηνή σε μια υπόγεια κινέζικη χαρτοπαικτική λέσχη.
  • ¨"Breaking Vegas" ντοκιμαντέρ του The History Channel  από τον Bruce David Klein.
  • "Anything to Win" ντοκιμαντέρ του Game Show Network.
  • "Real Sports with Bryant Gumbel" του HBO ( epeisode 116 ).
  • "Making Millions the Easy Way" ντοκιμαντέρ του BBC.
  • "Next House" σειρά που στηρίζεται στο "Bringind Down the House".
Επιμέλεια : Φώτης Σταυρίδης









Διαβάστε Περισσότερα »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...